The First Brand Kiss of Webretail

Op woensdag 23 november 2016 organiseert Vouwkarton Platform Nederland een seminar gericht op brand owners, retail, verpakkingskundigen en packaging designers

Herinner jij nog je allereerste kus? Vast wel!
Tijdens de verpakkingsbeurs Packaging Innovations 2016 organiseert Vouwkarton Platform Nederland een seminar gericht op brand owners, retail marketeers, verpakkingsdeskundigen en packaging designers.

Binnen het beursthema “The future of branded and inspirational packaging” richt het seminar zich specifiek op de snel veranderende merkbeleving van online shopping.

The First Brand Kiss of Webretail


The First Brand Kiss of Webretail
Net zoals we onze marketinginzet steeds meer afstemmen op de aankoopverschuiving “van schap naar scherm”, is het van belang om oog te hebben voor de bijbehorende verschuiving van merkbeleving bij het eerste fysieke contact vanuit consumentenperspectief; “The First Brand Kiss of Webretail”. Dat is immers exact wat het is: als we een online besteld pakketje ontvangen en uitpakken is dat als de eerste kus die consument en merk uitwisselen. De eerste kus die vaak een onvergetelijke indruk achterlaat.

De doorontwikkeling van Moments of Truth
Procter & Gamble CEO Alan Lafley introduceerde in 2005 de begrippen “First Moment of Truth” (FMOT) en “Second Moment of Truth” (SMOT) in retail marketing. Het eerste koopbeslissingsmoment of contactmoment verandert onder invloed van de opkomst van online shopping. Google duidde dit in 2011 met het “Zero Moment of Truth” (ZMOT) waarbij de consument online een koopbeslissing neemt.

Vanuit brand packaging-perspectief verschuift met de groei van online aankoop het eerste fysieke contactmoment wat een consument met het product heeft van het schap naar het aflevermoment van de online bestelling. Dit roept de vraag op in hoeverre verpakkingen die voor schapverkoop ontwikkeld zijn, ook het maximaal marketingeffect hebben als ze online aangeschaft zijn en bij de consument worden afgeleverd.

Op het seminar wordt tevens de uitkomst van een online survey onder stakeholders gepresenteerd en belichten gastprekers en panelleden samen met de deelnemers het thema vanuit verschillende invalshoeken.

Het seminar vindt plaats op woensdag 23 november 2016 na afloop van de eerste beursdag van Packaging Innovations 2016 op het en start om 17:00 uur en duurt tot ongeveer 19.00 uur. Deelname is kosteloos. Het aantal plaatsen is beperkt, dus meld u snel aan om zeker te zijn van deelname.  

Datum: woensdag 23 november 2016
Tijd: 17:00 - 19:00 uur
Locatie: Taets Art and Event Park
Aanmelden kan via de event website: www.firstbrandkissofwebretail.com

Vouwkarton Platform Nederland richt zich op de promotie van vouwkarton als veelzijdig, creatief en duurzaam verpakkingsmateriaal.

 

Gepubliceerd op:  23 november 2016 661 x bekeken
Categorie:  Vouwkarton
Gerelateerde pagina's

Ontdek De Vouwkarton Route!

Ontdek de route die vouwkarton aflegt van bos tot supermarkt en leer meer over de levenscyclus van vouwkartonnages!

2 december 20151184 x bekeken Vouwkarton